Verslag 3 oktober CityMarketing

Op dinsdag 3 oktober was de aftrap van City Marketing Appingedam.
OKA-Appingedam had 320 ondernemers uit de gemeente Appingedam met een kaart persoonlijk uitgenodigd deze introductie avond bij te wonen.

De inloop was vanaf 18:00 uur in ontmoetingscentrum Kabzeël waar een hapje en een drankje klaar stond. Wij wisten eigenlijk niet wat we van de opkomst konden verwachten. Tot onze vreugde bleken er 117 ondernemers aanwezig te zijn die gehoor hadden gegeven aan de uitnodiging "waar ben jij op 3 oktober".

De avond werd afgetrapt door onze voorzitter Bert Schonewille. Hij maakte nog even duidelijk dat wij als OKA niet de City Marketing kar gaan trekken maar dat er een nieuw te vormen City Marketing Appingedam (CMA) bestuur zal komen. Bestuursleden van de diverse samenwerkingsverbanden uit Appingedam zullen plaats nemen in het nieuw te vormen CMA.

Martijn Brussen, de Loyaliteitspas

City Marketing is niet alleen een concept voor ondernemers om samen na te denken over je eigen stad maar je kunt het ook concreet maken met een LOTALITEITS pas en/of een Damster CADEAUKAART. Martijn Brussen van het CCV vertelde in zijn presentatie over dit marketing programma. De pas, de cadeaukaart en het systeem draait inmiddels al 3 jaar in Sint Truiden in België. De ondernemers in Sint Truiden hebben hierdoor een omzetstijging weten te realiseren.

Wat de kaart ook inzichtelijk maakt is wie, waar, wanneer iets koopt. Koopt de klant bij jou dan is die data voor jou beschikbaar. Waardevolle informatie welke weer inzetbaar is om doelgerichte marketing op los te laten. Stuur een mailtje wanneer jou klant jarig is. Stuur een bedankje na een bepaalde aankoop. Breng jou klant op de hoogte van een aanbieding.

Na de koffie pauze werden er een 5 tal vragen beantwoord door Gert, Bert en Martijn, welke waren verzameld in de pauze.

Gert de Groot , waarom nu wel samen succesvol .

Trots zijn op je stad en dit willen uitdragen is een must om City Marketing succelvol te laten zijn. Gebruik durven maken van alle kwaliteiten die onze stad al biedt. Historisch gezien hebben we een regio functie en ons centrum leent zich voor bedrijvigheid. Het gaat al best goed in Appingedam. Er wordt veel georganiseerd en men is zich er van bewust dat er beweging moet blijven in de stad. City Marketing van CCV is een middel die gelijk inzetbaar is. Een mogelijkheid die ons als Damster ondernemers in staat stelt om te gaan voor de volgende stap. Het vermarkten van je stad als geheel. Eén plan, één doel. Succesvol zijn.

Alleen voor retail? Zeker niet. Het is voor ALLE ondernemers. Hoe? Nou daar gaan we met een denktank van Damsters ondernemers over nadenken. Je wilt er bij horen, je wilt het uitdragen: "Mijn bedrijf is gevestigd in Appingedam, de stad waar je wilt zijn".

Gertien Beijering, de gun factor.

De avond werd afgesloten door Gertien van de gunfactorverhoger. Gertien presenteerde een prachtig persoonlijk positief verhaal over hoe je eigenlijk zaken zou moeten doen. Ga op zoek naar de klik, weet wie je klant is, leef je in en maak zo de klant bijzonder.

Er zijn 3 soorten klanten: Ontevreden klanten, tevreden klanten en loyale klanten. Op de vraag wie hadden de meeste beleving ervaren in jou zaak? De ontevreden klant en de loyale klant. Beiden hebben iets  ervaren waardoor er over je gesproken wordt. Dat is waar een gunning om draait.

Creëer een positieve beleving waardoor er door kennissen, familie en vrienden onderling over die beleving gesproken wordt. Daarna begint namelijk het gunnen door die vrienden, familie en kennissen.

Durf succesvol te zijn.
(Lees meer op: degunfactorverhoger.nl)

Na deze positieve woorden was er nog tijd om na te praten tijdens een borrel.

Video impressie

Foto verslag