Uitnodiging City Marketing

Ondernemers verenigingen

In de stad Appingedam zijn meerdere ondernemers en andere verenigingen. Zo zijn daar het Overdiep, Dijkstraat, Woonboulevard, Zwet en de OKA. Maar we hebben ook nog een horecavereniging, ongeveer 24 evenementen en natuurlijk het gemeentelijk apparaat.

Om goed samen te werken zou er een overkoepelende club in het leven geroepen moeten worden die 1 doel voor ogen heeft, namelijk: 

Hoe gaan we samen Appingedam vermarkten.

 

 

Even wat feiten op een rij

  • In het rapport Broekhuis en Nijs staat dat Appingedam gemiddeld een 7,3 scoort als het gaat om shoppen in onze mooie stad. Das best hoog.
  • In het zelfde rapport staat dat 24% van de bevolking ouder is dan 50 jaar en dat dit de komende 15 jaren zal stijgen naar 40%. 
  • Ook is er te lezen dat de Damster 91% van zijn euro in dezelfde stad besteed voor de dagelijkse boodschappen. Voor de NIET dagelijkse boodschappen, 59%, shopt de Damster elders.
    Dat kan zijn online of in de stad Groningen.
  • Delfzijl kent zijn eigen shop regio, wat wel verrassend is te noemen, volgens het rapport.

Volgens spreker Tom Kikkert zal de consument altijd in fysieke winkels blijven kopen mits het maar aantrekkelijk genoeg is. Immers koopt de bezoeker in de stad met emotie en die emotie moeten we voeden. Emotie is maakbaar mits je het maar bij jezelf houdt. Dus op zoek naar je eigen identiteit en verbind de consument aan je onderneming, is het advies.

 

Download hier de uitnodigingskaart als PDF

 

Shop & Event stad Appingedam

Om van Appingedam een SHOP stad te maken moeten we samen aan de slag. We moeten beter en meer gaan samenwerken. Wij als ondernemers moeten namelijk gaan bepalen hoe wij ons geld willen verdienen. Wat er met onze stad moet gaan gebeuren om dit ook mogelijk te maken. Hiervoor hebben we alle partijen nodig die goed gaan samenwerken.

Hoe nu verder?

Het City Marketing plan is een middel die ons kan helpen de juiste richting op te gaan als stad. Consumenten binden aan Appingedam. Niet alleen de Damsters maar vooral uit onze directe regio ten westen van Appingedam. Het City Marketing plan maakt gegevens van de kopende bezoeker inzichtelijk. Wie koopt wanneer waar op welk moment. Met een eigen Appingedam: Shop & EVENT Pas is dit mogelijk. Gratis voor de consument, betaalbaar voor de ondernemers.

Succesvol

Willen we samen succesvol worden zullen we eerst met zijn allen moeten samenwerken en overleggen. Wat willen we bereiken in Appingedam? Willen we succesvol zijn? Zetten we Appingedam als SHOP & EVENT stad op de kaart? Geven we samen als ondernemers richting aan dat wat we reeds aan het doen zijn in Appingedam? Gaan we evenementen koppelen aan onze consumenten? Gaan we met zijn allen TROTS zijn op Appingedam en dit ook uitstralen.

3 oktober 2017

Ben je ondernemer in Appingedam?
Sta je open voor nieuwe ontwikkelingen?
Wil je innoveren en toekomst gericht ondernemen?
Ben je trots op je eigen stad Appingedam of wil je dit worden?

Laat je dan inspireren op 3 oktober vanaf 18:00 in Kabzeël

Samen op weg naar de succesvolle stad Appingedam.

 Je collega "Damster" ondernemer meenemen op 3 oktober?

Download hier de uitnodigingskaart als PDF